عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس: در کنار بحث عدم عرضه زمین توسط دستگاه‌های دولتی، مسئله عدم همراهی بانک‌ها در زمینه وام دهی مطرح است. دولت بعدی علاوه بر توسعه افقی شهرها باید برخورد جدی با بانک‌های متخلف داشته باشد و آن‌ها را ملزم به انجام ظایف شان بکند.

با اصلاح قوانین‌ می‌توان موانع را رفع کرد / بانک‌ها و عرضه محدود زمین، موانع پیش‌ِ روی ساخت مسکن ملی

میرتاج الدینی در خصوص این موضوع که مسکن یکی از دغدغه‌های اصلی دولت سیزدهم و شخص رئیس جمهور شهید بود به خبرنگار قدس تصریح کرد: مسکن واقعاً جزو اولویت‌های مهم آقای رئیسی بود. ایشان در شعار انتخاباتی اش موضوع ساخت مسکن را مطرح کرد و شرطش برای انتخاب وزیر مسکن نیز همین بود که وی برای ساخت مسکن انبوه برنامه داشته باشد.

وی ادامه داد: حل و فصل مشکل مسکن در کشور با عرضه انبوه مسکن شدنی است. باید عرضه تا جایی ادامه پیدا کند که هیچ کس مشکل مسکن نداشته باشد. البته عده ای به اقدامات سوداگرانه در حوزه مسکن‌ می‌پردازند و مشکلاتی ایجاد کرده اند. شاهد هستیم که مسکن‌های خالی زیادی در کشور وجود دارد، اما مردم برای مسکنی که در آن سکونت داشته باشند، با مشکل مواجه هستند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: همزمان که به عرضه مسکن‌ می‌پردازیم باید برای مباحثی مانند سوداگری در این حوزه نیز چاره اندیشی کنیم.

میرتاج الدینی عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: افزایش عرضه مسکن در کشور کمک‌ می‌کند که اجاره بها و قیمت مسکن را کنترل کنیم. حل مشکل مسکن جز با برنامه ریزی‌های دقیق توسط دولت امکان پذیر نیست.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: کشور ما بسیار وسیع است و به لحاظ زمین با محدویت روبرو نیستیم. زمین به اندازه کافی در شهرها و روستاها در دسترس است. با اصلاح قوانین‌ می‌توانیم به رفع موانع بپردازیم و مسائلی همچون برداشتن حریم شهرها و خانه سازی در این مناطق را پیش ببریم.

میرتاج الدینی گفت: گسترش محدوده شهرها می‌تواند در روند خانه سازی کمک کننده باشد. دسترسی به زمین‌های بیشتر در شهرها و روستاها بسترساز تولید انبوه مسکن خواهد بود و به حل مشکل مسکن کمک‌ می‌کند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در کنار بحث عدم عرضه مناسب زمین توسط دستگاه‌های زیر نظر حاکمیت، یکی از مشکلات مهم دیگر مسئله تسهیلات و عدم همراهی بانک‌ها در این زمینه است. در حالی که سهم زیادی برای بانک‌ها در زمینه مسکن در نظر گرفته نشده است و این حوزه بخش اندکی از تسهیلات شان را شامل‌ می‌شود، اما بانک‌ها در انجام وظایف شان در این زمینه تعلل‌ می‌کنند. دولت بعدی علاوه بر اینکه باید ساخت مسکن و توسعه افقی شهرها را در اولویت اجرایی خود قرار دهد؛ باید برخورد جدی با بانک‌های متخلف داشته باشد و آن‌ها را ملزم کند به وظایف شان در حوزه ارائه تسهیلات ساخت مسکن عمل کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.